El Clipping Audiovisual permet recopilar i filtrar tots els continguts de ràdio i televisió i s’ha convertit en una eina clau per facilitar tasques als equips de comunicació.
Més enllà dels mitjans de comunicació escrits, tant en línia com impresos, els professionals de la comunicació tenen al seu abast el Clipping Audiovisual, que gràcies a la tecnologia permet recopilar continguts de mitjans radiofònics i televisius. Això suposa un pas endavant en el monitoratge de mitjans, ampliant les possibilitats d’anàlisi i acció de les empreses. Celebrant el Dia Mundial de la Televisió, t’ho expliquem tot sobre el clipping audiovisual i els seus usos.
Clipping Audiovisual
El Clipping o monitoratge de mitjans és una eina utilitzada per les empreses per rebre alertes immediates quan els mitjans publiquen continguts del seu interès. Aquesta tècnica recopila informació relacionada amb l’empresa i el seu sector per poder tenir un control en temps real de l’audiència i la reputació de la marca.
El monitoratge de mitjans va començar amb la recopilació de retalls impresos, però la tecnologia ens permet ara fer clipping de mitjans audiovisuals: ràdio i televisió. Això suposa una gran millora per a l’eina de clipping, ja que inclou un major nombre de mitjans i dóna accés als equips de comunicació a molta més informació sobre la imatge de l’empresa i com aquesta és percebuda pel seu públic. D’aquesta manera, tasques com el control de reputació i la creació de continguts són molt més completes.
Mitjançant el clipping audiovisual, els equips de comunicació i relacions públiques poden tenir la imatge de l’empresa i les tendències del seu sector sota control en tot moment.
Usos del clipping audiovisual per a les organitzacions
Seguiment de Tendències:
El contingut audiovisual és la base de les tendències. Ja sigui a través de xarxes socials o de mitjans més tradicionals, un bon clipping en aquest àmbit et permet anticipar continguts i tendències al teu sector.
Creació de Contingut Multimèdia:
Recopilar imatges, gràfics, vídeos i altres elements multimèdia que siguin atractius per a la teva audiència pot portar a una organització al següent nivell i ser una gran avantatge a l’hora de crear contingut rellevant.
Monitoratge de la competència:
Igual que en el cas del clipping de mitjans escrits, el clipping és ideal per al seguiment de la competència mitjançant l’anomenat Clipping Competitiu. Afegir un monitoratge audiovisual al escrit fa d’aquesta tasca un seguiment amb més profunditat i capacitat d’anàlisi.
Temes d’interès i estratègies:
Cada minut de contingut audiovisual conté molta informació que pot ser útil per a una organització. Així doncs, el monitoratge audiovisual pot ser una forma molt eficaç de control dels temes d’interès i de seguiment de campanyes i estratègies de comunicació.
Anàlisi rigorós de l’entorn:
La suma del clipping de mitjans audiovisuals a la dels mitjans escrits, tant en línia com impresos, ajuda a la diversificació de continguts, permetent als equips de comunicació una anàlisi molt més rigorós de l’entorn.
Reputació:
El clipping audiovisual pot ser una eina més per mesurar la reputació d’una organització. La suma d’aquesta permetrà als equips de comunicació dur a terme una anàlisi molt més rigorós de l’opinió del públic, fent que es puguin idear campanyes de comunicació més detallades. Aquest recurs és essencial també per a la identificació i mitigació d’una possible crisi de reputació.
Clipping audiovisual per a diferents contextos
Agències de comunicació:
El clipping és essencial per a qualsevol agència de comunicació, i el mòdul audiovisual fa que el seu seguiment de mitjans arribi al següent nivell. El control de totes les tendències és molt més exhaustiu i meticulós a través dels mitjans audiovisuals. S’afegeix això a un detallat seguiment de la reputació de l’agència i una millora del seu posicionament en el mercat.
Institucions públiques:
Les institucions públiques necessiten fer constantment un seguiment de les necessitats de la població, i el clipping audiovisual és una molt bona eina per a això. Mitjançant aquesta es pot mesurar l’impacte de les accions de la institució, controlar la reputació de l’organització i permetre l’anticipació a necessitats i tendències futures.
Empreses:
Escalar posicions en el mercat és essencial per a qualsevol empresa, i el clipping audiovisual pot oferir a l’equip de comunicació d’una corporació una visió de 360 graus del seu entorn i la seva reputació. La eina permet a les empreses estar sempre un pas per davant dels seus competidors.
Mòdul audiovisual de MyNews
Seguiments audiovisuals:
El Mòdul Audiovisual de MyNews és l’eina de Clipping Audiovisual de la nostra plataforma, que vol apropar als equips de comunicació els continguts audiovisuals de forma fàcil i intuïtiva. Igual que la plataforma ja fa amb els altres mitjans, el mòdul audiovisual permet filtrar els continguts de més de 150 canals de ràdio i televisió per regió, canal, idioma, tipus de canal i categoria del contingut, sent així un cercador fàcilment manejable.
Servei de talls, transcripció i valoració econòmica:
Igual que en el cas del clipping de mitjans escrits, el mòdul audiovisual de MyNews permet la valoració econòmica i d’audiència per franges horàries, així com la transcripció dels fragments al castellà, català, gallec i euskera. A més, existeix també un servei de talls audiovisuals puntuals que permet tenir sempre a mà els continguts més rellevants, amb la possibilitat de poder editar els talls com més convingui.
Les desconnexions territorials també són possibles amb el mòdul audiovisual de MyNews, centrant així la eina en els territoris i canals que més s’adaptin a les necessitats de l’organització.
En essència, el mòdul audiovisual de MyNews ofereix un cercador alhora que permet configurar alertes que incloguin també aquest tipus de continguts i crear talls puntuals a demanda, ajudant als que confien en la eina a aconseguir resultats més complets. A més, el servei es pot afegir a qualsevol dels productes de MyNews com a mòdul extra.