Clipping d´Influencers: 5 Claus per Impulsar el teu Màrqueting

En els últims anys, els influencers han guanyat importància a causa de la seva capacitat per arribar a audiències específiques, generar confiança i autenticitat, i oferir resultats mesurables per a les marques que col·laboren amb ells, i per això ara es consideren una part fonamental en les estratègies de màrqueting i comunicació. Com a tal, també es pot monitoritzar la seva presència i el seu impacte a través d’eines de clipping.

La importància del clipping a les xarxes socials

El clipping o seguiment de mitjans és una eina molt versàtil, aplicable a diferents àmbits i per a diferents finalitats. Una d’elles és l’ús per part d’influencers, les seves agències o les marques que treballen amb ells.

El clipping o seguiment de mitjans té els seus inicis en els mitjans escrits impresos, amb retallades fetes a mà, però molt ha passat des del seu naixement. Actualment, aquests seguiments es poden fer en tota mena de mitjans, digitals, audiovisuals i fins i tot xarxes socials. Els influencers i les marques que treballen amb ells poden treure’n un gran profit del clipping de xarxes socials, una eina crucial per entendre i gestionar la presència en línia, la reputació i l’estratègia de màrqueting en l’entorn digital actual. 

Aplicar el clipping a les xarxes socials pot ser de gran ajuda per adaptar estratègies de comunicació a noves tecnologies i tendències. Seguir perfils, publicacions i mencions en diferents xarxes socials pot aportar als creadors de continguts i a les agències una visió en directe de l’estat de la seva reputació, alhora que els permet anticipar-se als gustos de la seva audiència i a les modes emergents.

¿Per a què serveix el clipping d’influencers?

El clipping, que implica el seguiment i recopilació de mencions i aparicions als mitjans de comunicació, pot ser una eina valuosa tant per als influencers com per a les marques que els patrocinen, fent que tots dos enfoquin de manera molt més eficaç les seves estratègies de comunicació cap als seus objectius de marca.

1. Mesura de l’impacte: Els influencers poden utilitzar el clipping per mesurar l’impacte de les seves col·laboracions i campanyes. En rastrejar i recopilar totes les mencions als mitjans de comunicació i xarxes socials, els influencers poden avaluar l’efectivitat del seu contingut i el seu abast per establir una estratègia de continguts més efectiva.

2. Demostració de valor als patrocinadors: En proporcionar informes de clipping a les marques i empreses que els patrocinen, els influencers poden demostrar el valor de la seva associació i potenciar la seva valua. Els informes detallats que mostren la cobertura mediàtica i l’exposició obtinguda poden ser una forma efectiva de retenir i atreure nous patrocinadors, fent créixer la seva marca personal.

3. Identificació d’oportunitats de col·laboració: Els influencers poden utilitzar el clipping per identificar oportunitats de col·laboració amb marques i empreses que estan rebent cobertura mediàtica. En veure quines marques estan sent mencionades als mitjans i en quin context, els influencers poden determinar quines podrien ser socis potencials per a futures col·laboracions.

4. Seguiment de la reputació i la imatge de marca: El clipping també pot ajudar els influencers a monitoritzar la seva pròpia reputació i percepció de marca als mitjans. En veure com són mencionats i percebuts en diferents contextos, els influencers poden ajustar la seva estratègia i contingut per mantenir una imatge positiva i coherent, i fins i tot resoldre crisis de comunicació

5. Anàlisi de la competència: A més de rastrejar la seva pròpia cobertura mediàtica, els influencers poden utilitzar el clipping per analitzar l’activitat dels seus competidors. Això els permet mantenir-se al corrent de les tendències del mercat, identificar oportunitats de diferenciació i ajustar la seva estratègia en conseqüència per ser més eficaços.

Avantatges del clipping per al marqueting d’influencers

El clipping d’influencers també té beneficis per a les marques i empreses que participen en estratègies de marketing d’influencers. L’eina proporciona informació valuosa que ajuda les marques a entendre i millorar les seves estratègies, maximitzant el retorn de la inversió i reforçant la relació amb la seva audiència.

1. Mesura de la percepció de la marca i l’impacte: El clipping ajuda a avaluar la percepció pública de la marca o producte en observar com es relaciona amb un influencer en particular i com aquesta relació es percep entre el públic objectiu. A més, permet mesurar l’impacte de les campanyes de màrqueting d’influència en rastrejar i quantificar les mencions i la visibilitat generada pels influencers als mitjans de comunicació i les xarxes socials.

2. Identificació de tendències, patrons i oportunitats: El seguiment de mitjans permet a les marques o agències identificar tendències emergents i patrons de comportament dins de l’audiència de l’influencer, el que pot guiar futures estratègies de màrqueting i desenvolupament de productes. També facilita la selecció dels influencers més adients per a una marca o producte en analitzar el seu abast, compromís i la percepció de la seva audiència.

3. Optimització de campanyes: Proporciona informació sobre quins tipus de contingut o col·laboracions generen major interacció i compromís, el que permet a les marques optimitzar les seves futures campanyes de màrqueting d’influència.

4. Monitorització de la competència: El clipping és una eina molt útil per monitoritzar les activitats de màrqueting d’influència de la competència i comparar el rendiment dels influencers associats amb diferents marques. Això permet tenir en compte constantment l’estat del sector, per poder anticipar tendències i dissenyar la millor estratègia.

5. Avaluació del ROI: El seguiment i anàlisi del clipping de mitjans també permet a les marques avaluar la rendibilitat de la inversió (ROI) de les seves campanyes de màrqueting d’influència, el que els ajuda a determinar l’efectivitat d’aquestes col·laboracions i ajustar la seva estratègia en conseqüència.

Últims posts de MyNews

Subscriu-te al nostre blog per estar al dia de MyNews.

Suscríbete a nuestra Newsletter

Solicita tu demo gratuita

Rellena el siguiente formulario y nos pondremos en contacto contigo lo antes posible.

Sol·licita la teva demo gratuïta

Ompla el següent formulari i ens posarem en contacte amb tu al més aviat possible.

Sol·licita la teva demo gratuïta​

Subscriu-te a
Nostra Newsletter!

Imatge d'un email enviat del pop-up de subscripció a la newsletter

Mantente al dia de l’últim en periodisme, comunicació i documentació.

Solicita tu demo gratuita

Rellena el siguiente formulario y nos pondremos en contacto contigo lo antes posible.

MyNews va néixer a l’abril de 1995 per a desenvolupar el projecte MyNews Online, el primer diari electrònic personalitzat creat a Europa.

De 1996 a 1998 vam obtenir varis premis en innovació com a reconeixement a una pionera iniciativa que permetia personalitzar els continguts periodístics en format digital aprofitant l’accés a Internet.

La nostra cartera de serveis ha anat evolucionant cap al pressclipping, la gestió del coneixement i l’anàlisi de dades. Actualment, cobrim les necessitats dels professionals de la

Tenim una posició de lideratge com a proveïdor en documentació periodística mitjançant la nostra Hemeroteca de premsa i col·laborem amb varis mitjans de comunicació elaborant i comercialitzant les seves pròpies hemeroteques.

Des de 2007 MyNews pertany al Grupo La Información, el principal grup de comunicació navarrès que es propietari, entre altres negocis, de la publicació Diario de Navarra.